TAMPERE

Ensimmäistä kertaa TODELLA hyvin nukutun yön jälkeen, oli olo kun prinsessalla. Aamu oli mun mittapuun mukaan melkeen päivässä, enneku heräilin, siinä kahdeksan pintaan. Normaalistihan olin jo tehnyt matkaa siihen mennessä tunnin tai pari. Keittelin kaikessa rauhassa aamukaffetta ja sitten nokka kohti....tuntematonta....
Auton tankkaus, jossain, välikaffet ja vesipullon täyttö.


Ja taas mentiin.
Puolilta päivin alko nälkä jo kurnimaan ja tällä kertaa ei sitä mättöä vaan ihan "oikeata" ruokaa.


Sitten jo huomasin, että kappas kehvana, täällä onkin Jyväskylän suurajot, mikä lie neste rally nykyään, menossa ja minähän olen menossa kanssa, ja siihen samaan sumaan. No mikäs siinä, mennään vaan ja vaikka erikoiskokeelle, jos niikseen tulee. Onhan noita erilaisia erikoiskokeita tässä ajettu jo toista viikkoa. Ruokastopilla, minä ujo ja hiljainen, haastattelin yhtä motoristia, millä oli rally-liivi päällä. Että ookko sääki siellä kisassa, eiks se oo vaan autoille? No tyyppi oli kuriirin hommissa, ei huume, ja ajoi paikasta A paikkaan B jotain filmimateriaalia, mikä sitten editoitiin ja vissii näytettiin telkassa, tai jossain, en oikeen päässy perille siitä jutusta. Se  siinä varotteli, että jonossa saa mennä ja vielä hitaassa jonossa...
Ei haitannu tätä matkaajaa, mulla on loma ja aikaa!
Ja olihan tota jonoa sitten.....muutama kilsa.....ja ykkönen silmään ja ilman kaasua ja silti sai jarruttaa välillä. Sitä määrää......


Kesti sitä matelua varmaan tunnin verran, enneku alko olen normaalit vauhdit.
Muutama ambulanssi ja yks mediheli tosi toimissa, tuli siinä matelua aikana pongattua, nii ja yks pienempi kolari.
Siitä jonottamisesta kun selvisin, niin oli kyllä aika pienen happihyppelyn ja jo alko sään jumalat näyttää sitä tummempaa puolta.....mutta kaunis oli sekin puoli, kun vaan oikeella asenteella kattoo.


Vielä hetken rutistus ja perillä!


Tää yöpaikka olikin yksi ylitse muiden! Täällä sai gillattua ruokaa, mun eka grilliruoka tälle kesälle, ja voi veikkonen että oli hyvää! KIITOS!
Vielä tuossa kuulin, että sauna on päällä, että josko sinne......vielä.....
Talon isäntä ja poika on aamulla enne kukonlaulua lähdössä sinne mun kotikulmille, että aikasta herätystä lupaa. Isäntä jo lähti yö-evakkoon täältä, että tädit saa rauhassa kylpeä ja rätkättää.
On tää elämää!!


Kilsoja tänään 407.
Kiitän, korkkasin ja kohta korkkaan taas......





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

VIELÄ VAAN TRE.....

Berliini

NEXT STOP LIVERPOOL